The dream became a nightmare

Träningen igår gick super! Trots slemmig hals och två(!) vilodagar som låg i bakgrunden. Jag spelade skitbra, hiihi. (Ultimate frisbee för alla som har missat det.)

Svängde in på Bernards konditori igår för att köpa bakelser för att fira den speciella dagen. Jag som aldrig äter bakelser tänkte att jag kunde unna mig det för en gångs skull. Men när vi stod där och köade, med vår fula gula prislapp i handen knuffade sig en tjej förbi oss och fram till disken, deklarerande att hennes bakelse minsann hade varit det värsta hon någonsin stoppat i munnen. All time. De hade nämligen hällt salt istället för socker i den, bakelsen, och nu ville hon ha något som kompenserade det. En kanelbulle, vad som helst, för att få  bort den mardrömslika smaken i munnen. 
Kan avslöja att jag tyckte lite synd om personalen faktiskt. Stackarna. Där stod de som levande fågelholkar och visste inte vad de skulle ta sig till. "Vaddå? SALT istället för socker...?!!" Det borde ju vara det värsta som kan hända på ett konditori. Ha ha ha. Dessutom var jag väl lite skraj för att jag skulle råka ut för samma sak, så klart. 
Men de skötte det snyggt, konditoranterna - gav henne en kanelbulle och fortsatte som om ingenting hade hänt. Skickade meddelande ut till köket med beodran om att slänga alla som var av samma typ som den tjejen köpt, så klart, men mer var det inte.

Lite spänning i vardagen sådär, minst sagt. Hehe.


Synpunkter:
Postat av: phiie

söt blogg :D

2010-02-28 @ 18:48:54
URL: http://phiie.blogg.se/
Postat av: fanny

sv; haha eller inte! har alltid haft problem med matte, det är baajs :P

och tack så mycket! :D

2010-03-03 @ 22:29:09
URL: http://fannyelina.blogg.se/

Spam och irriterande reklam publiceras ej.

Ditt alias:
VIP

E-post:

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0