Ett tidsfördriv att dö för

Jag har äntligen, efter all den här tiden, insett att det inte är så speciellt snyggt att vara den där pinnsmala tjejen. Misstolka mig inte fel, jag vill fortfarande vara smalare. Platt mage, slankare ben osv. skulle inte sitta helt fel precis ..
Men när man ser alla dessa supersmala tjejer undrar man vart världen är på väg. Är det verkligen så hemskt att ha höfter som inte ser ut som filmstjärnehöfter, i den mån det finns sådana? Måste man verkligen få dåligt samvete över att man tog en extra bulle, eller en extra portion mat för att man var hungrig vid middagen? 
Jag vet att jag föråder alla mina egna, möjliga argument, men när man ser till andra är det inte alls samma sak. Då tänker man istället bara på allt det möjligt uteblivna godiset och skräpmaten i deras tillvaro, såval som tanken vandrar vidare till möjligheten av överhoppade måltider och mellanmål. Om det cirkulerar konkurrerande hjärnmonstren inne i huvudet, ångest och siffror. Och/eller överdriven träning med en vardag uppbygd på tur...

I varje klass på högstadie- och gymnasieskolorna skär sig två elever, varav en lider av någon form av ätstörning. Absurt må man tycka redan där, och om man sedan för tankeverksameheten ett snäpp vidare och räknar lite på det inser man snart att det omöjligt kan vara rimligt då det är en nästintill omöjlig siffra...  
(Vilket det såklart är.)
Så i dessa tider kan man inte göra annat än att glädja sig åt förebilder såsom Jessica Simpson, som går från alla tjejers förebild till en kurvig countrysångerska. Men istället höjer vi på ögonbrynen, och skriver artikel efter artikel om hur tjock hon har blivit. 
Ingen kan väl någonsin vilja vara kurvig... eller?

Media trycker ner en hela tiden, och man tillåts aldrig vara perfekt. Till och med barnen matas av ideal från barnprogram de tittar på osv. 
Sådan ser vår vardag ut, och det köper vi utan vidare. 
Det är inte många som vågar sätta sig upp mot reklamen och istället för att följa strömmen gå sin egen väg, strunta i vad i herrans namn alla människor tycker och tänker om en och köra sitt eget race. För det är en handling många människor skulle tycka var helt befängd och otänkbar, men som faktiskt gynnar mer än en part i längden. 

Det spelar ingen roll om ni tycker att jag är en bra förebild eller inte. Jag förstår er om ni inte gör det, likadant som jag hoppas ni förstår mig när jag säger att jag vet hur det är att vara fast... 

Så för guds skull, ni är fina som ni är & utstrålning ger mer än allt annat.
Man ser inte sig själv i sammanhanget, förrän det är försent.


"Jag behöver inte oroa mig, jag är just den som vet bättre"

Synpunkter:
Postat av: anna.

du & jag är fina som vi är och vi behöver inget dumt ideal för vi är perfekta, här och nu <3

2009-02-03 @ 23:48:52
Postat av: Hanna

Svar; Men åh, tack så jättemycket. <3



Och jag håller med i din text. Kvinnan som ses som dagens idealkvinna är... inte fin. Vem vill egentligen ha ryggradsknotor som syns genom tröjan?

2009-02-04 @ 08:59:52
URL: http://kanelflinga.blogg.se/
Postat av: Hanna

Svar: Jag kan försöka lära dig lite snabbt, i hopp om att du förstår.



Gå till youtube, klicka fram klippet du vill ha i bloggen. Till höger, där informationen och allt står finns det en ruta som det står "Bädda in" över. Kopiera hela koden. Klicka sedan upp inlägget du skriver och vill att den ska vara med i. I verktygsfältet står det HTML i undre raden. Klicka där och klistra in koden. Sedan klickar du på uppdatera nere i vänstra hörnet. När du kommer tillbaka till ditt inlägg finns det en gul ruta, det är själva klippet. :)



Hoppas du fattar. Ställ gärna frågor annars. Pröva dig fram!

2009-02-04 @ 11:38:46
URL: http://kanelflinga.blogg.se/
Postat av: felicia

så sant så sant, å vi kan ändra det! vi gör det genom att sluta tjatas om att vi är tjocka, har fel ben eller armar. det är trams på hög nivå, när någon fjortis (uttala rätt där;)) säger något galet, säg emot, få folk att inse. nu byter vi ideal för vem gillar de där mediekropparna? å man blir inte modell för att man väger mindre, skitsnack som vi ändrar NU!

2009-02-04 @ 15:30:44
URL: http://scalare.blogg.se/
Postat av: albin :DDDDDD

Äntligen har du fattat vad jag menar (;

2009-02-05 @ 19:31:56

Spam och irriterande reklam publiceras ej.

Ditt alias:
VIP

E-post:

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0