Daydreamer

I helgen har jag funderat lite och jag har kommit fram till följande:

Ett, Jag är feminist
Inte så att det förslår precis, men instinkten finns ändå där. Allt ska vara jämnlikt, gentemot kvinnan. Om männen får dra en extra börda spelar ingen roll, men om kvinnan får göra det blir jag upprörd. Det kvittar var någonstans jag kommer i kontakt med ojämnlikheten, om jag läser om det eller upplever det - jag reagerar varje gång.

Två, Jag tror inte på förhållanden
Kärleken är det inget fel på, men förhållanden skapar bara problem. Då hänger allt på att man måste kunna lita på sin partner fullt ut, skapa något hållbart tillsammans, kämpa tillsammans för att det ska hålla och inte dra lasset helt själv. Min svårighet är just det sistnämnda och jag antar att det är därför jag inte riktigt kan tro på förhållanden. Jag kan inte riktigt lita på människor fullt ut och det är därför jag inte kan se tjusningen. Inte så att jag inte unnar någon att vara tillsammans, abslout inte, men om man sedan börjar bråka, tjabba eller något i den stilen väntar jag bara på slutet. Antar att det är min osäkerhet som spelar roll i min upptäckt, likaså allt det jag själv fått uppleva i och med skillsmässor och liknande.

Tre, Jag tänker för mycket
Om inte jag skulle ha funderat så mycket som jag gör skulle jag aldrig ha kommit fram till det överstående.



Ett år sedan.

Synpunkter:
Postat av: Linnéa

jag brukar inte tro och lita på människor heller men när jag träffade min nuvarande pojkvän efter alla jävla skitförhållanden så började jag öppna mig och började lita på honom. och det har fört oss närmare. Visst, man vet aldrig vem man kan lita på och inte men om man tänker på hur dåligt det kan sluta och att hon/han kanske sårar en så blir det inge bra förhållande. man måste släppa kontrolen lite och det grö man när man blir kär. Blir det fel så blir det men man vet aldrig. det kan även bli bäst.

2009-07-19 @ 16:01:33
URL: http://trashscissors.blogg.se/
Postat av: felicia

skämtar du? jag tänker också för mycket, just nu tänker jag mellan varven som tårarna rinner och saknaden av sis växer..

ps. du skriver sjukt bra tjejejn! ds

2009-07-20 @ 08:08:31
URL: http://scalare.blogg.se/
Postat av: tobbe

Hej tittar in. =)Fin blogg du har =) verkligen. du var fin dessutom. Du får hemst gärna ta en titt hos mig med, om du vill de :) Hur är det med dig då. allt bra?

Vill du hjälpa mig att bli veckansblogg? på www.lifeupsidedown.blogg.se/ och rösta mig som veckansblogg. Röstningen går ut idag kl 18.00. Du får rösta 3ggr om du skulle vilja det. Skulle vara en häftig grej att bli veckansblogg, för att på Måndag har haft min blogg i 1x vecka :)

2009-07-20 @ 17:04:28
URL: http://veteran.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ibland tycker jag att du allt är lite knasig, du har ju inte ens "varit med om" ett förhållande, hur kan du då tycka att det är så dåligt ? :O <3

2009-07-20 @ 20:57:43
Postat av: emmy :)

(mednamn;P) Ibland tycker jag att du allt är lite knasig, du har ju inte ens "varit med om" ett förhållande, hur kan du då tycka att det är så dåligt ? :O <3

2009-07-20 @ 20:59:17
Postat av: ottilia

sv till emmy: Jag tycker inte att det är konstigt heller, absolut inte. Det är bara det att jag inte riktigt kan förstå andra och deras högfärdiga planer på vad de ska göra tillsammans i förhållandet om sisådär tio år och så vidare, hur kan man lita på att den andra i sin tur inte bara tar planerna med ro och egentligen planerar något helt annat, bakom ryggen. Det finns så mycket man kan dölja, så mycket vita sanningar att dra.

Till slut,



- Jag är inte emot förhållande, utan tycker bara att man ska tänka igenom allt en extra gång. Så att det blir med rätt människa, någon man verkligen kan lita på.

2009-07-20 @ 23:14:59
Postat av: emmy :)

Det där lät bra :)

Jag håller med dig till 100 procent på dessa punkter ;)

2009-07-23 @ 21:45:24

Spam och irriterande reklam publiceras ej.

Ditt alias:
VIP

E-post:

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0