Döda dagar

Idag har varit en dag som alla andra. Varken till eller från.
Började lite smått med försening på morgonen.
Kom insmygande när de andra redan hade osynliga ångestpärlor i pannan.
Blickarna nervässade i bänkarna och pennorna skred, det gick inte att ta miste om tävlandet som pågick bakom vår lärares förståelse. Alla vill bli först klar. Det var matteprov. 
Jag hasplade ur mig en sista-minuten ursäkt och skyndade mig till en plats de avsett för mig.

Dagen förflöt, som alla dagar gör.
Skämde ut mig i korridoren och rodnaden steg för var ord som sades.
Jag ville bara därifrån.  
Kände mig förbisedd från vänner och humöret sjönk efter varje lektion.
Trots det kan jag inte påstå att det var en särskilt dålig dag.
Matteprovet gick relativt bra, geo-arbetet var okej (...) när jag lämnade in det, & formuleringarna på svenska-provet var även de okej.
 
Efter skolan hamnade jag framför tv:n. MTV - MADE.
En fullkomlig tönt planerade att bli "Skolans Kung" och ville ha hjälp med det.
Brandin hette han och hans liv bestod endast i att skrämma de andra elever med konstiga, överrumplande ljud, dragande på en resväska som figurerade som hans skolväska, samt en garderob full med sorterade filmer. 
Detta var hans liv kort och gott, och då förstår ni kanske att det inte gick så bra för honom på hans tre första dejter han var tvungen att göra. 
Det klockrenaste måste ändå ha varit när han dejtade sin bästa (enda?) tjejkompis och frågade henne om hon ville ha en "djupgående massage", detta under tiden de tittade på motorsågsmassakern 4.

Sedan bar det av till en kass träning.
Jag var sämst, oengagerad, loj och allt annat ocharmigt man kan vara.
Tappade diskar hej vilt och fick inte ihop det när jag skulle deffa och hålla koll på disken samtidigt ..

Nu planerar jag dessvärre att gå och lägga mig, klockan är 22.14 och jag hade bestämt mig för att jag skulle vara utvilad imorgon.
Komma upp när klockan ringer och inte gå i ett töcken hela dagen, vilket redan är sabbat. (:    

PUSS

Synpunkter:
Postat av: Mikaelah.

Va, vad tränar du? o:

2009-01-27 @ 14:53:32
Postat av: Mattias

Du skriver fett bra å fett intresant ! Står fotfarande fast vid att du borde skriva en bok :D

2009-01-27 @ 20:22:20
Postat av: Anonym

HAHAHAHA OTTILIA !

du är såååå klockren.



Kom insmygande när de andra redan hade osynliga ångestpärlor i pannan.

Blickarna nervässade i bänkarna och pennorna skred, det gick inte att ta miste om tävlandet som pågick bakom vår lärares förståelse. Alla vill bli först klar.



"djupgående massage", detta under tiden de tittade på motorsågsmassakern 4.



hahahahah, fortsätt så! <3

2009-01-27 @ 21:13:23
Postat av: albin

Du borde skriva en bok (:

2009-01-27 @ 22:52:01

Spam och irriterande reklam publiceras ej.

Ditt alias:
VIP

E-post:

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0