Hatobjekt

Hatar orättvisor
Hatar folks bestämda åsikt
Hatar tjejers (och killars förvisso) eviga kropps snack

Orättvist att vi på John Bauer får bättre betyg än vi är värda, mitt byte till en annan skola kommer ge mig lägre betyg men så mycket mer utveckling - utveckling som får mitt självförtroende att öka igen

Efter snacket om invandring i skolan igår så kan jag fortfarande inte förstå hur folk kan tycka att det är så negativt. Att Sverige snart blir utländskt och att 99% av brotten begårs av utlänningar var saker som någon sa och därmed tror alla på det nu. Att de inte kan öppna sinnet och förstå vad som är verklighet och vad som är inprentat i deras 17 åriga hjärnor är sjukt. De har skrivit i sten att invandrare ska bort och det är skrämmande.

Varje dag, jämför och granskar. När ska folk förstå att vi är olika av naturen? De flesta modeller har den kroppen för att de ser ut sådanna. Jag är helt emot ätstörningar och allt med det (speciellt eftersom att jag själv har/har haft det) men en som har en naturligt smal kropp måste få ha det (trots att jag vet att de flesta vill ha en kurvigare kropp). Men varför är det så svårt att få gilla sig själv? varför tro att ett kilo mindre gör en snyggare? Varför tro att glass är dödligt?
Herregud tjejer! När ska ni växa upp och sluta klaga på att "maten var oätlig"?

Förlåt - men jag  var tvungen

Synpunkter:
Postat av: Maja s

haha det är bra felle, håller med dej till fullo!

2009-05-12 @ 14:11:36
Postat av: Andrea

Ursäkta inte - vi läser för att vi vill:)

2009-05-12 @ 16:43:07
Postat av: Din Fia:)

Hej, jag tänkte till när jag läste - och jag håller med dig faktiskt.

puss och tack!

2009-05-13 @ 11:20:56
Postat av: ottilia

jag åt precis en bägare full med glass. ;)

och mat det äter jag hela tiden, vi har ätit på rtestaurang minst en gång om dagen.

saknar dig mest felicia!

2009-05-14 @ 12:47:25
URL: http://ssignatursvart.blogg.se/
Postat av: Emmy :)

Skit bra skrivit Ottilia ! Jag tror du har fått många att tänka till, även jag gjorde det.

2009-05-17 @ 19:10:31
Postat av: ottilia

Till emmy;

Det var inte jag, utan Felicia som skrev. Hon bloggade åt mig under tiden jag var i Kreta. Så jag vidarebefodrar komplimangen till henne. :)

2009-05-17 @ 19:36:49
URL: http://ssignatursvart.blogg.se/

Spam och irriterande reklam publiceras ej.

Ditt alias:
VIP

E-post:

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0