Svar

Hur gammal är du?  I skrivande stund är jag 14år, fyller 15 nästnästa måndag (1 juni) !
 
Vart bor du? 
Några minuter utanför Jönköping.
 
Vad är det bästa du vet? 
Det bästa jag vet är nog att känna mig omtyckt. Men annars är det att överraskas, i positiv bemärkelse så klart. 
 
Vad är det som gör det så kul att blogga? 
Ibland tycker jag inte alls att det är kul att blogga, men när jag väl gör det är det för alla kommentarer och all den respons jag får!

hur lång är du och vad väger du? Hm. Just nu är jag 167 cm lång och väger ca. 54-55 kg.

har du något husdjur? Ja, faktiskt. Jag har en liten knäterrier som älskar att slicka på mig. Dessvärre verkar han inte förstå att jag inte tycker om det han gör lika mycket...

favoritplagg? Svårt! Jag är så många plagg jag tycker om. Annars är det väl antingen min prim-I-am-jacka, eller jeansen jag sydde in och slet igår.   

varför började du blogga? För att jag hade drömt världens finaste dröm, som jag ville dela med mig av.

Vilken skola och vilken linje går du? Jag går i 8:an i högstadiet, på Alfred-Dalinskolan.

nämn sju av dina godaste vänner! Jag har glidit ifrån en hel drös med vänner som jag tidigare räknade till mina närmaste, men låt gå. Felicia, Anna, Emmy, Julia, Agnes, Josefine och Jakob, är några.

favoriträtt? Tycker om väldigt mycket, men en av favoriträtterna är inlagd strömming. Utan äckliga ben.

Vad vill du bli när du blir stor?  Framgångsrik. Berömd. Lycklig.

Hur är det med dig Ottilia? Över förväntan. Mitt självförtroende och min självkänsla ökar hela tiden.

hur gör du för att orka med allt i skolan, vara glad, träna och vara så söt? Jag orkar inte, egentligen. Men det är någonting som måste göras, och varje gång jag är nära på att ge upp känner jag mig värdelös. "Vaddå. Klarar du inte ens det här?" Då kämpar jag, jag hatar att förlora. 

har du några syskon ? Massor.

Hur många isåfall ? 6st. En syster, två bröder. Utöver det har jag också två plastsyskon hos min pappa och två andra plastsyskon. 
 
Kan du tipsa om några bra bloggar du läser?
De som jag verkligen tycker om ligger länkade på min sida.

min största fråga är ; när träffas vi igen? Jadu jessica, jag vet inte. Vi får helt enkelt ta och avsätta en dag framöver.

Trivs du bra i din klass?  Hyffsat. Vissa dagar skulle jag göra vad som helst för att komma bort från den, andra dagar skrattar jag bara åt mångfalden.

Vad hade du gjort om du blev oplanerat gravid? Pratat med min mamma, därefter abort. Jag kommer inte att riskera att få bristningar.

Hälsar du och Elin på varandra numera? Nej, det gör vi inte. 

Vem är du kär i? Jag har skjutit honom ifrån mig. Jag är inte kär längre, bara väldigt förtjust.

Vad vill du ha i födelsedagspresent? Kläder. Systemkamera. Kuvertväska. Pengar. Skor. Att alla skulle bli humanister över en natt skulle inte vara fel heller.

vad är du mest nöjd med på din kropp? Min mage. (Beroende på hur mycket mina muskler framträder.)  

och har du några komplex för någonting?
Jag hade mycket innan. Nu kommer de och går istället. Ett tag hatade jag min panna och kunde för allt i världen inte visa mig utan min heltäckande lugg, nu bryr jag mig inte.

hur är du som person? Snäll och omtänksam, blyg och observerande. I vissa sammanhang är jag väldigt tystlåten, i andra raka motsatsen. Jag gör många miner och gestikulerar vilt med armarna när jag ska berätta något, säkert på grund min svårighet att berätta något så att det blir intressant för lyssnaren. Det beror kort och gott på i vilket sammanhang jag befinner mig i och vilka jag umgås med för stunden.

om du fick ändra vad du ville, vad skulle det vara? Jag skulle göra livet mer rättvist.

Har dina vänner bloggar?  Inte alla, men en del.

vad heter bloggarna ? De bloggar jag läser av mina vänner är länkade i menyn.

har du någonsin varit jätte kär i någon ? Tyvärr.

vem ? Erik Folke, och Sebastian.

gammal, väldigt omyckt bild.


Synpunkter:
Postat av: isabellllllllle

okej, tack för svaret!





- hur mår du idag då? =)

2009-05-23 @ 09:28:02
URL: http://ourlastsummer.blogg.se/
Postat av: Olessia

kul läsning

2009-05-23 @ 10:30:36
URL: http://nenno.blogg.se/
Postat av: emmas garderober ♡

ett nattlinne? :P där ser man hahah

2009-05-23 @ 10:40:49
URL: http://emmasgarderober.blogg.se/
Postat av: emmas garderober ♡

tack för att du gillar min design förresten !

2009-05-23 @ 10:41:00
URL: http://emmasgarderober.blogg.se/
Postat av: PETRA AKA SHORTY

sv; haha det är faktiskt lättast att göra det :) eftersom jag inte förstår mig på photoshop så mycket så gör jag vissa saker i paint till exempel haha, sen kör jag skuggor och sånt i ps =)!

2009-05-23 @ 11:20:53
URL: http://pey.blogg.se/
Postat av: emmas garderober ♡

haha nej det tycker jag inte :)

man behöver ju inte ha dem felra dagar på rad liksom

2009-05-23 @ 14:12:23
URL: http://emmasgarderober.blogg.se/
Postat av: felicia

För det första: din blogg går från klarhet till klarhet, variation med designen är jättekul!

för det andra: när jag läser alla frågor och dina svar, blir jag både glad och avundssjuk. Jag önskar jag var som du Ottilia! Men du förtjänar ditt underbara liv och jag glädjs med att du mår bra!

puss

2009-05-23 @ 15:23:26
URL: http://scalare.blogg.se/
Postat av: thess

du är så otroligt stark! <3

2009-05-23 @ 21:28:47
URL: http://thesswester.blogg.se/
Postat av: agnes

2009-05-23 @ 21:51:47
URL: http://agnesfaswh
Postat av: agnes

bilden älskar vi <3

2009-05-23 @ 21:52:19
URL: http://agnesfashion.devote.se
Postat av: annanana.

jag älskar dig!

sånt här ska du göra fler gånger :)

jakob norell? :O <3

2009-05-24 @ 18:59:22

Spam och irriterande reklam publiceras ej.

Ditt alias:
VIP

E-post:

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0