Go Sverige!


Snart är det eurovision songcontest som gäller! Har faktiskt längtat. Malena Ernman och hennes låt är grym, oavsett hur mycket man lyssnar på den. Jag skrek som en galning när den vann, resten av familjen gjorde istället stora miner. Jag tror däremot inte att vi kommer att vinna, långt därifrån. Eftersom Malena Ernman ryktats ha haft lite dåligt rykte bland de andra deltagarna på grund av alla hennes resor fram och tillbaka kan det dra ner våra chanser, då det säkerligen också har varit skriverier om henne i alla möjliga länder och tidningar. Det positiva är i alla fall att hon går ut som fjärde bidraget och då blir den första upptempolåten, efter tre lugna låtar. I och med det kan låten etsa sig fast i minnet och frambringa oss extra chanser. Dessutom skiljer den sig från mängden. Så visst finns det hopp för en bra placering, och personligen tror jag på en topp-tio.   
Varje år går vi svenskar ut med tron att vi kommer att vinna, att det är "vår tur". Visst, självsäkerheten är det inget fel på, men att tro att The Ark med en ren och skär poplåt som The Worrying Kind ska ta hem segern framför ett 20-tal andra länder och deras bridrag är löjligt. Samtidigt som medelhavsländerna enbart lägger sina toppoäng på deras grannländer. Jag ska i alla fall sitta och heja på Sverige (och på Norge) för fullt, och hoppas att eroupa lyssnar på låtarna istället för att blint ringa och rösta på dess kringliggande länder.

Vem har störst potential till den bästa placeringen av - La Voix med Malena Ernman och Norges omtalade bidrag Fairytale med Alexander Rybak och FRIKAR?  

Senast idag uttalade jag orden "jag älskar den här låten" om Fairytale, så om jag får välja ska Norge vinna, och Sverige komma femma. 

Synpunkter:
Postat av: thess

glöm inte att fråga någonting till frågestunden på min blogg ;)



du är underbar ottilia! <3

2009-05-16 @ 23:11:55
URL: http://thesswester.blogg.se/

Spam och irriterande reklam publiceras ej.

Ditt alias:
VIP

E-post:

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0